Panikångest

God förmiddag!
I torsdags körde mamma upp mig till Karlstad igen och sov även över under natten. Var jättekul att få visa upp min lägenhet som inte sett förrän nu och vi hade det riktigt mysigt tillsammans. Under gårdagen var vi iväg och shoppade lite saker till min lägenhet så nu har den fått sig ett litet lyft. Sedan var det dags för henne att åka hem och jag åkte då in mot stan på kvällen för att äta middag med Emma och Erika. Vi avslutade kvällen hemma hos Emma med en film och lite mys.
 
Idag vaknade jag upp vid 7 för att börja komma igång och plugga inför tentan vi har nu på onsdag som jag inte kan någonting om. Har verkligen panik över den trots att folk säger att den är enkel, men trots det har jag verkligen panikångest över den. Nu har jag suttit och pluggat ett tag och kände därmed för en paus att prova ut vad jag ska ha på migg ikväll på Campusfesten som annordnas och som det brukar dyka upp massa folk på. Till min besvikelse när jag provar kläderna sitter ingenting bra, jag känner mig tjock och ful i allt. Är verkligen så sjukt besviken på mig själv att jag tillåter mig äta massa onyttigt och att jag faktiskt har gått upp så mycket som jag gjort nu under den här tiden. Det känns fel att skylla på att jag opererat knät och inte kan röra på mig så som jag vill men det är trots allt en anledning. Jag känner mig allmänt deppig att jag inte kan träna och äter och det blir ju inte precis bättre över att jag trycker i mig massa onödigt utan jag blir ju bara ännu mer deppig ut av det. Har ni någonsin fått en känsla där ni vet hur ni faktiskt insett att ni är nöjda med er själva, precis den känslan vet jag att jag haft och just nu när jag inte alls är nöjd vill jag bara få tiden tillbakaspolad och gå in i den perioden. Jag vet hur jag har sett ut och det är sorgligt när jag tänker på hur min kropp har förändrats från det till det värre. Just nu finns en känsla inom mig som gör att jag inte alls har lust att visa mig för någon person som sett mig förut då min kropp såg bättre ut. Trots att det kommer bli världens roligaste campusfest ikväll så vet jag också att många jag känner kommer vara där och jag känner för att inte gå dit för att folk ska se mig sån här. Jag vet att jag måste bortse från dessa tankar om mig själv och bara gå dit, inte bry mig och ha askul ikväll. Just det är så otroligt svårt när man verkligen inte känner sig bekväm med sig själv.
 
Nu ska jag i alla fall fortsätta att plugga vidare och försöka komma på ett sätt att glömma den här jobbiga känslan inför ikväll så jag faktiskt kan gå dit och ha skitkul med alla vänner. Vill bara säga att jag behövde ha det här inlägget för att skriva av mina känslor som finns inombords just nu och på något sätt motarbete det deppiga inom mig.
 
Puss //Emma





Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Jag vet precis vilken känsla du menar och hur jobbigt det är när man inte känner sig nöjd eller bekväm med sig själv. Jag vill bara säga att för det första är du jättevacker (vilket jag tror att du egentligen vet, men man behöver höra det ibland) och för det andra kommer absolut ingen märka ifall du ser annorlunda ut nu än du gjort tidigare. Jag lovar. Dessutom är ju utseende en så liten del av en person!
Hoppas du hade en jätteroligt kväll, kram!

Svar: Tack så mycket för de fina orden! Oftast är det nog så att man själv märker mer än vad andra gör.. Kvällen blev jättelyckad och jag ångrar inte alls att jag följde med :) Kram!
Emma

2016-05-24 @ 21:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0