Påskhelg hemma

Hejsan svejsan!
Tiden har gått så otroligt fort nu när man har varit hemma att jag inte hunnit med att blogga någonting. Tänkte därför skriva om helgen nu eftersom jag åker tillbaka till underbara Karlstad imorgon. Så här kommer lite om hur mina dagar här hemma har spenderats.
 
Skärtorsdagen
Mamma fick ledigt från jobbet så hon följde med mig in till Göteborg och så gick vi runt och kikade i lite affärer och fikade på Le pain francais. Fick tyvärr inte köpt något då vi inte hade så lång tid på oss innan jag skulle till min ortoped och prata angående mitt knä som gör ont nu igen. Tyvärr blev det tråkiga besked och jag kommer behöva gör en till operation.. Eftersom hon såg att jag knappt kan räta ut knät är jag som tur prioriterad och kan förhoppningsvis få operationstid redan i slutet på maj om vi har tur. Efter dessa tråkiga besked fick jag äntligen träffa Sofia igen som jag inte träffat på jättelänge. Vi pratade en hel del samtidigt som vi åt min favoritsallad på åter igen Le pain francais. Skulle verkligen önska att dom kunde öppna i Karlstad.



Långfredagen
Klockan 9:30 var jag hemma hos Erika för att hon skulle slinga mitt hår ljust igen. Så underbart att slippa den mörka utväxten som jag tycker kommer fram så fort. Blev sedan en liten promenix nere på torget med min mamma och bror innnan vi sedan skulle ha lite släktkalas hemma hos oss. Har ingen jättestor släkt på mammas sida men vi blev några stycken och hade en mysig dag tillsammans. Åt bl.a god tårta som mammma hade beställt, fick lite påskägg och spelade spel. Kul att få träffa släkten igen nu när man inte sett dom på ett tag.









Påskafton (igår)
Fick äntligen arbeta igen lite på Lindex mellan 10-16 vilket ger lite extra pengar nu när man är fattig student. Tycker dagen gick relativt snabbt, kanske beror på att det var en hel del folk som shoppade igår. Kul att träffa mina goa arbetskollegor igen, tycker verkligen dom är hur snälla som helst. Fick även passat på att shoppa mig lite småsaker medan man ändå jobbar. Efter jobbet blev jag upphämtad av min pappaoch bror och så åkte vi hem till pappa och hade en myskväll här. Fick även ett litet påskägg av pappa så nu spyr jag nästan av allt godis man vräkt i sig över påsken. Tror att jag minst gått upp 5 kg över den här helgen vilket är hemskt!!
 
Idag
 
Var en lugn morgon innan vi sedan bestämde oss för att ta en sväng till Uddevalla och spela biljard. Gick inget vidare för mig då min bror och pappa är ganska duktiga. Kul att komma iväg och spela lite i alla fall. Tog sedan en fika på Espresso House innan vi sedan åkte hem igen. Är så fruktansvört tråkigt väder idag med regn och lågtryck vilket gör en inte precis piggare. Ska sätta igång och titta igenom lite makroekonomi nu eftersom kursen redan startat och jag inte har fått pluggat något ännu. Aja baja på mig! Önskar er en trevlig söndag!
 
Puss //Emma
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0