Tips för motivation

God morgon!
Har ett litet tips till er som vill gå ner i vikt men blir omotiverade för att inte se någon skillnad eller att vågen visar detsamma som veckan innan. Jag brukar väga mig varje dag för att ha lite koll på hur vikten är från dag till dag. Ser jag en morgon att den var lite högre från gårdagen blir det att jag tänker på det och kanske drar ner på kalorierna den dagen. Varje vecka skriver jag in i en bok med min vikt men även mått runtom kroppen. Detta ger mig alltid en knuff i slutet av veckan då man inte vill varken väga eller ha för många cm runt. Dessutom så ser du kroppens förändring i cm fastän vågen står på lika mycket. Då inser du att du faktiskt tappar, fastän du bygger muskler samtidigt. Jag tror alla har hört att muskler väger mer än fett och ja det stämmer. En muskel som väger lika mycket som en klump fett är betydligt mindre vilket betyder att man inte alltid bara kan gå efter vad vågen visar. Jag själv blir väldigt motiverad när jag ser att jag minskat lite vilket bidrar till att jag vill fortsätta. Den här veckan har jag tränat och hållet kosten i gott skick vilket jag är väldigt nöjd över. Det går ju om man bara vill!! Sen att jag har kunnat börja springa och träna fotboll gör att min motivation är på toppen! För att göra dey enklare för mig att hålls koll på hur mycket kalorier samt fett, protein och kolhydrater jag äter använder jag mig av appen Lifesum, rekommenderas! Du kan skriva in din träning och vad du äter, vilket gör att du får en uppfattning vad allt du stoppar i dig egentligen innehåller. Du lär säkert bli förvånad att ex. 1 skiva 26% hushållsost innehåller ca 50 kcal, så ta dig en titt vettja! 

Puss //Emma


Detta är några appar jag använder mig av, framförallt de 2 nedersta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0