Testat på 2 ny saker!

Redan söndag och skola imorgon, nooo! Helgen har gått sjukt fort verkligen :o Har varken pluggat eller tränat någonting så idag får jag verkligen ta tag i det. Känner mig som en uppblåst badboll som bara rullar fram, haha. Har ätit en enorm frukost idag så orkar knappt resa mig ur soffan just nu. Frukost på helgerna är rena drömmen måste jag säga, yum yum. Tänkte även se idag om jag hinner ta kort på allt jag köpte igår och lägga ut, kanske hade varit kul :)
 
Igår testade jag på att göra 2 nya saker som jag aldrig har gjort, nämligen jordnötssmör som är så poppis just nu och små havrekokoskakor ^^
 
Puss //Emma
Ser ut som senap eller något men det är i alla fall jordnötssmör som var hur enkelt som helst att göra. Du tar bara en jordnötspåse och häller alla nötterna i en mixer. Mixra tills det blivit till den konsistensen du vill ha ditt jordnötssmör i och sen KLAR!
Recept
4 msk fiberhavregryn
3 msk kokosflingor
1 mosad banan
1/3 tsk bakpulver
 
1. Sätt ugnen på 180 grader
2. Mosa banan och blanda ner de övriga ingredienserna
3. Klicka ut små bollar på ett bakplåtspapper (blev ca 12 st små)
4. Låt stå i ugnen ca 15 min och sen KLARA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0