Snabb och nyttig äpplepaj

Hej hej!
Fick hämtat ut min plattång som hade kommit med posten och till min förvåning får jag ett enormt paket :o Ingen aning varför men inuti det låg i alla fall min nya plattång i ett mindre paket ;) Har tränat fotboll mellan 12:00 till 13:30 så kom hem för en stund sedan. Gjorde mig lite lunch nu och tänkte, varför inte testa något nytt :D Hade sett ett snabbt och nyttigt recept på äppelpaj och det såg verkligen hur gott ut som helst :) Smakade dock inte som äppelpaj men näst intill, så ett alternativ till er som läser om man inte äter vanlig äppelpaj med socker och smör så är detta receptet toppen!

Snabb och nyttig äppelpaj
Recept:
1 Äpple
1 msk Kvarg
1 msk Jordnötssmör
1 msk Solroskärnor
1 msk Pumpakärnor
1 tsk Linfrön
0,5 msk kokosflingor

Skär äpplet i små bitar och lägg i en microvänlig skål. Blanda samman de övriga ingredienserna till en tjock smet som du sedan strör över äpplebitarna. Sätt in i micron på högsta värme i 1 min och servera den sedan med vaniljkvarg/vaniljyoghurt eller som jag tog bara lite naturell kvarg.

Jag tyckte själv det var helt okej även fast vanlig äppelpaj är mycket godare ;) Man blev dessutom mätt så det var bra :) Smaklig måltid!

Puss //Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0