Känslor

Kände bara för att skriva av mig kring mina känslor just nu. Den här sommaren har varit både bra och mindre bra på flera sätt. Jobbet har fungerat utmärkt och jag kommer få en hyfsad lön nu i augusti. Jag har inte behövt plugga något eftersom jag klarade alla tentor första året. Jag har umgåtts med vänner och familj och hittat på massor av roligheter. Detta uppskattar jag verkligen! Till den tråkigare delen har jag den här sommaren varit deppig en del.. Bland annat så opererade jag knät precis innan och har känt av det en del. Har fått andra tråkiga besked och har helt enkelt inte varit motiverad till att hålla en hälsosam kost denna sommar. Det har resulterat till att jag gått upp väldigt mycket denna sommaren. Det är knappt att jag känner igen mig själv. Kroppen har ändrats extremt mycket och många kläder är för tillfället alldeles för små. Får ångest bara jag tänker på det.. Det som ger mest ångest måste nog ändå vara att trots det att jag har kommit igång med träningen ser jag ut som jag gör nu. Vågar inte ens tänka på hur jag hade sett ut om jag inte tränade och åt samma mängd. Det är sjukt tråkigt att det har blivit så denna sommar, och det finns heller inga genvägar man kan ta nu. Det enda som gäller är att börja äta nyttigt och inte fullt lika mycket. Det som känns jobbigast just nu är att komma tillbaka till Karlstad och vara mycket större än när jag åkte därifrån. Inte alls kul.. Som tur kommer jag upp 1 vecka nu innan nollningen drar igång vilket gör att jag kan fokusera på att äta nyttigt och träna. Längtar verkligen efter det! Nu tänker ni säkert att jag är konstig som inte kan äts nyttigt här hemma, men för min del är det på något sätt enklare att vars mer fokuserad på kosten när jag bor själv. Köper endast hem det man ska ha (nyttig mat) osv. Lika bra att komma igång med att äts nyttigt redan idag och absolut utesluta sötsaker! Dricker just nu fin light och äter lite ananas samtidigt som jag solar på vår balkong. Ledsen för ett litet tråkigare inlägg men detta var skönt att få skriva av sig.

Puss //Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0