Grit Cardio

Hej och hå!

Nu har klockan blivit mycket och herregud vad trött jag är. Jag och Emma åkte ju som sagt iväg till gymmet förut där jag körde Grit och hon spinning. Jag var inställd på Grit strength, men inser att det är Grit cardio. För er som inte vet skillnaden så är strength att man använder sog av vikter och skivstänger och kör högintensiv styrketräning. Cardio däremot använder du dina egen kroppsstyrka och är mer fokus på högintensiv konditionsträning med mycket fokus på ben och rumpa skulle jag påstå. I vilket fall varade passet endast 30 min och jag bokstavligt talat dog! Har inte alls lika bra kondition som förut, och det är detta man inser när man börjar gå på pass. Ska verkligen fortsätta med det, för det ger så mycket känns det som. Var ett jättebra pass och svetten rann konstant. Får se i efterhand hur knät reagerar på detta passet eftersom det var mycket knäböj, hopp och böjningar av knät. Efter gymmet promenerade vi hem till Emma och så bjöd hon mig på tacos. Så otroligt gott och behövligt! Nu är jag på väg hem med bussen och väl hemma kommer jag dova direkt för nu är jag så trött.

Puss //Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0