En seg söndag

Hejs svejs!
Ännu ett tag sen jag skrev här och det har hänt så otroligt mycket saker sedan dess. Jag har varit fadder för vårens nya nollor, har varit uppe i Åre och åkt både snowboard och skidor och jag har även hunnit fylla 20 år och haft födelsedagsfest.
 
Kan börja berätta om hur kul det var att vara fadder för dom nya nollorna. I 5 dagar drack man och var dessutom med på massa lekar och fick chansen att lära känna även andra faddrar. Trots att vi inte hade det bästa vädret hade vi trots allt hur kul som helst.
 
Redan dagen efter vi hade avslutat nollningen var det dags att börja packa för Åreresan som bar iväg sent på lördagkvällen. En sömnlös natt på bussen blev det och inte mycket sömn för övrigt blev det där ändå. Redan första dagen nrä jag åkte med grabbarna trillade jag ordentligt med snowboarden och sträckte inprincip hela överkroppen. Nacken är stel, ryggen har en stor sträckning över hela vänster sida samt bröstkorgen och vänster axel gör fortfarande rejält ont. Trots detta åkte jag varje dag ändå men tyvärr blev jag väldigt orolig och nojig efter den skadan vilket gjorde att jag kände mig rädd och ramlade ännu mer. Sista dagen beslutade jag mig för att testa skidor vilket jag är glad över då jag kände mig mer stabil och inte trillade någon gång. Som det ser ut nu klarar jag inte av att träna så som jag vill och ska äta värktabletter tills jag får tagit mig till en vårdcentral. 
 
I fredags, dagen efter vi kom hem från Åre hade jag bestämt mig för att ha en 20-årsfest för mina närmsta vänner här uppe. Samma dag fick jag även reda på att jag klarade organisationstentan vilket gjorde mig ännu mer lycklig :D Var även inne och köpte min egna dricka för första gången på bolaget, vilket kändes väldigt stort faktiskt. Kvällen bestod av mycket dricka, beerpong, lekar och skratt innan vi sedan drog vidare ut till en tom klubb haha. Tur att vi hade varandra vilket gjorde att kvällen blev extremt bra!
 
Idag består min dag av tvätt och städning av lägenheten för att få ordning efter den sen jag hade fest eftersom det ballade ur litegrann. Men vad är en riktig fest om man inte ska behöva städa efter den? ;) För övrigt ska jag försöka plugga lite om jag känner att jag orkar med det. Trots att kroppen värker har jag även åkt på en rejäl förkylning så kanske blir till att vila så man orkar med nästa vecka och allt plugg. Detta blev en extremt lång text och jag hoppas ni orkade läsa hehe.
 
Puss //Emma










































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0