Att förändra sin kropp snabbt..

God morgon :D 
Precis klivit på bussen mot skolan. Har varit skönt att i alla fall sova till 8 två dagar nu. Så imorse när klockan ringde  05:40 så var jag verkligen trött. Satte faktiskt på riktigt bryggkaffe idag istället för att vara ta nescafe, vilken skillnad det är alltså! Blev som vanligt gröt till frukost och idag med banan, blåbär och kanel. 

Tänkte bara berätta för er som är lite nyfikna angående min viktminskning. Tappar några ynka hg varje morgon, medan det ibland står still. Som sagt så försöker jag undvika de mesta kolhydrater men äter ändå havregrynsgröt, frukt och vissa andra produkter som har lite kolhydrater i sig så har inte uteslutit det fullständigt. Jag tycker detta passar för mig, känner inte att jag behöver varken pasta, ris eller potatis utan klarar mig på protein, fett och grönsaker som middag. Självklart sitter jag inte och häver i mig detta utan jag äter en lagom portion så jag blir mätt och undviker allt småätande bara helt enkelt :) Vissa dagar äter man mer och vissa dagar mindre, beror lite på om man tränar eller inte. Jag måste medge att humöret är dock inte alltid på topp när man inte äter tillräckligt ofta, men det är ju samma sak för alla som är hungriga antar jag? Nu har jag tappat ganska mycket i vikt på ganska kort tid vilket kanske inte alltid är så positivt. Det känns ju bra för mig just nu, men vill man behålla vikten ska man ju egentligen tappa vikt i långsam takt. Idag när jag vägde mig ligger jag på -6kg på 2,5 vecka, så det är ju inte överdrivet snabbt ändå. Känns så sjukt bra bara! Ska fortsätta långsamt ner nu, men inte överdriva det bara som man hör. Man får ju en del arga kommentarer från mamma emellanåt, och fastän jag blir irriterad så vet jag att hon bara vill mitt bästa :) 

Nu ska jag faktiskt läsa på lite inför mitt prov jag ska ha nu direkt när jag kommer till skolan. 

Puss //Emma





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0