Gårdagen + söndagsbak

Tänkte börja med att berätta om gårdagen som började helt kaos men som slutade så sjukt bra! Gick upp i lugn och ro och åt frukost och hade gott om tid innan samlingen (trodde jag). Helt plötsligt vid 12:10 ringer det och tränaren undrar vart jag är när samlingen var 11:30. Jag har då tänkt helt fel om tiden och blir superstressad genom att springa runt i hela huset utan att veta vad jag gör.. Till slut ställer jag mig bara helt still och börjar gråta. Mamma kör mig direkt till samlingen och under bilresan får jag för mig att matchen börjar 12:30 (alltså om 15 min). När jag kommer fram inser jag att matchen börjar 13:00 och att det enda jag hade missat var genomgången. Med gråten i halsen efter all stress fick jag lugnat ner mig när vi sedan skulle ut och börja värma upp. Så typiskt att detta skulle hända just när vi skulle möta SIF och det är derby.. Jag samlade mig under uppvärmningen och försökte bara tänka positivt och framåt och det fungerade. Fastän vi inte spelade en bra match vann vi med 1-0 mot dem och blev serieledare. Går inte att beskriva den glädjekänslan som hela laget hade efter matchen igår. Dessutom tycker jag att jag gjorde en bra match trots allt som hade hänt på morgonen. Nicole tittade på hela matchen och efteråt tog vi bussen till stan för att äta middag. Åt på en spansk restaurang på Linné och maten var verkligen god. Efteråt träffade vi Kevin och senare även Oliver och Adam. Var otroligt trött när jag var hemma halv 12.
 
Sovit väldigt dåligt inatt pga krampen i benen efter matchen igår. Helt sjukt att kroppen kan bli så stel och krampaktig efter en match. Vaknade runt 8 och halvsov fram och tillbaka till 9 innan vi gick upp och åt frukost jag mami och bror. Efter frukosten bestämde jag mig för att baka äppelkaka eftersom vi skulle få besök av filips kompis och hans mamma. Tyvärr misslyckades jag ännu en gång med kakan eftersom den blev lite torr, men med lite vaniljvisp till märktes det inte som tur va ;) Idag blir det en vilodag för mig skulle jag tro med bara plugg, film och mys.
 
Puss //Emma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0