Var hittar jag en livsstil?

Ligger i sängen.. Känner mig mätt och bara allmänt stor efter allt jag ätit och speciellt med tanken på att jag inte rört mig. Om jag tittar tillbaka på vårens/sommarens bilder saknar jag den kroppen jag hade. Hur kunde jag förstöra allting?! Är det normalt att gå upp 8 kg på några månader? Skulle inte tro det va! Det är rättare sagt helt sjuk. Jag måste ha något slags beroende av socker. Det jag menar är att om jag tagit en godis så måste jag liksom vräka i mig. Detta sockersuget finns det bara ett bogningsmedel mot och det är om jag tränar typ 2 gånger per dag vilket jag inte gör. Jag kan liksom inte hitta mig en livsstil hur jag ska äta normalt utan att antingen gå på diet eller vräka i mig. Har ni några tips?? Har just nu inte fått träna ordentligt på över 1 vecka nu, och det känns rent av förjävligt! Va på gymmet igår och körde lite Squats, enbensknäböj samt lite rumpa med pilatesboll och lite mage. Har haft så sjukt ont i både lår och rumpa idag och har knappt kunnat gå. Värsta träningsvärken som finns är i låren. Ne nu ska jag ta och sova, imorgon väntar en ny dag och en nu vecka. Har dessutom sovmorgon och bara 2 lektioner :D Hade bara lust att skriva av mig lite nu ikväll om mina tankar.

Puss //Emma

Kommentarer
Postat av: Rebecca G

Känner igen mig precis i allt du säger!

Svar: Det är så otroligt jobbigt.. Skönt att inte vara ensam om den känslan i alla fall :)
Emma

2013-11-25 @ 06:54:43
Postat av: Nathalie

Men Emma det är för att du äter så lite och tränar förbränningsträning som en tok. Det är inte så snällt mot din ämnesomsättning, kroppen anpassar sig för att klara av omständigheterna. När du sen inte tränar och äter "normalt" klarar inte din ämnesomsättning av att förbränna det, eftersom du tidigare sänkt den.
Sen får du tänka på att en del vikt är vätska som binds i musklerna tillsammans med kolhydraterna...
Mitt tips är, svält dig inte!!
Det är svårt att hitta en balans... Men en grej kan ju vara att du tillåter dig att äta något onyttigt en dag varannan vecka, eller en dag i veckan. På så sätt är det enklare att hålla fokus och äta bra mat :)

Svar: Tack Nathalie! Jo jag vet men det känns som att det inte finns något mellanläge för mig, men som du säger så får jag bestämma en dag varje eller varannan vecka och verkligen försöka hålla mig till det :)
Emma

2013-11-25 @ 12:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0